Як не хворіти в дитячому садку?
Причинами такої ситуації можуть бути:
- новий спосіб життя. Коли дитина потрапляє в садочок, частина захисних сил імунної системи витрачається на адаптацію до нових умов існування. Відповідно, захисних сил проти інфекцій стає менше, імунітет знижується, а сприйнятливість до нових вірусів і бактерій збільшується;
- нові види мікроорганізмів. Дитина потрапляє в колектив і її організм стикається з новими, незнайомими вірусами і бактеріями, з якими приходять у групу інші діти;
- необхідність робити самотужки те, що раніше робили за неї батьки (стресова ситуація);
- індивідуальні особливості розвитку;
- несформованість навичок необхідних на цьому етап (самостійно грати, самообслуговування, брак досвіду спілкування з однолітками);
- поєднання кризи 3 років та адаптації;
- травматичний досвід в недалекому минулому;
- слабкий імунітет
Що робити?
- будьте позитивно налаштовані до перебування дитини в садочку;
- вдосконалюйте навички самообслуговування, розширюйте коло соціальних контактів;
- дотримуйтесь позитивної атмосфери в родині;
- не залякувати садочком;
- компенсуйте брак емоційного і фізичного контакту великою кількістю рухливих ігор з обіймами, погладжуваннями, дотиками;
- слідкуйте за станом здоровя дитини
10 фраз, які можуть зашкодити адаптації дитини до дитячого садочка
Вчись їсти самостійно, бо в садочку ніхто
кормити тебе не буде! — таким
способом ми формуємо негативну установку дитини на садочок. Краще скажіть: “Ти
вже можеш їсти сам, ти вже такий дорослий! Мені так подобається дивитися, як ти
самостійно їси!
Заспокойся, бо заведу в дитсадок і там
залишу! — знову ж таки, лякаємо дитину ще й тим,
що мама може хотіти позбутися її, а значить не любить…
Там не страшно! Не бійся! Вихователька не
буде тебе ображати! — “не” дитиною не сприймається.
Дитина чує: “Потрібно боятися, в садку страшно, а вихователька може скривдити”
Я буду з тобою в групі сидіти! (якщо
насправді ви не збираєтесь цього робити) — це обман. Обманюючи малюка ми самі собі копаємо яму, оскільки з часом він перестане
нам довіряти, почне обманювати сам. Тому, якщо ви пообіцяли залишитися з
дитиною — залишіться, і не йдіть поки малюк на це не погодиться.
Я тобі куплю …, якщо ти підеш в садочок!
— малюк звикне до того, що кожен раз мама
щось купує і з часом почне маніпулювати і вимагати щораз більше і більше.
Будь-який негатив про вихователів,
помічників вихователя дитини, садочок загалом, навіть просто інтонація (в
присутності дитини) — малюк складає враження про
вихователів з ваших слів. Якщо ви негативно відзиваєтеся — значить вихователі
погані, тому з ними залишатися небезпечно.
Не плач! Дивися, інші діти не плачуть! А
ти… — не варто порівнювати дитину з
іншими. Ніколи. Ні за яких обставин! Краще скажіть: “Тобі сумно / гірко, що
доводиться залишатись без мами. я теж сумуватиму за тобою!”
В садочку так весело! Там стільки іграшок!
Там стільки діток! Всі граються, веселяться! — ці
фрази здатні викликати в дитини завищені очікування і сформувати враження, що
садочок — це розвага, і що в садочку одразу з першого ж дня буде так прекрасно.
Тому краще говоріть правду, більш стримано, попереджайте, що з дітками
доведеться спочатку познайомитися, що в садочку будуть заняття і вихователь,
яку потрібно буде уважно слухати.
У вихованні малюка в перехідний період від раннього дитинства до дошкільного віку, в 2,5-3 роки, виникають складнощі, які мудрі батьки можуть йому допомогти подолати. З точки зору психології, ці складності можна пояснити і нормальні. Дитина починає прагнути до самостійності, активно вивчає навколишній світ, намагається визначити в ньому своє місце. Якщо малюк проявляє ініціативу - це нормально. Турбуватися треба в тому випадку, якщо він флегматічен і надмірно слухняний.
Симптоми кризи 3 років
Як же батькам зрозуміти, що зміни в поведінці улюбленого чада - це вікова криза, а не різко зіпсувався характер? Ось основні моменти, на які варто звернути увагу:
- дитина проявляє впертість, наполягає на своєму
- відмовляється робити те, про що його просять
- хоче все робити сам, вважаючи себе дорослим
- часто вередує, влаштовує істерику
- малюк дає негативні оцінки людям
- робить все навпаки, кусається, б'ється
- виявляє почуття власності, жадібність
- маніпулює дорослими
- боїться темряви, висоти, чужих людей
- задає багато питань, вимагає до себе увагу
Поради та рекомендації батькам
- дотримуватися режиму дня. Це найголовніше!
- проявляти витримку і терпіння;
- не зривати на крик, не карати;
- заохочувати самостійність, якщо це не шкодить дитині. Нехай він сам вирішить, що одягне, зав'яже шнурки, вибере йогурт;
- якомога менше забороняти;
- дозволяти не все, пояснюючи чому;
- батьки повинні бути прикладом для малюка;
- у вихованні потрібна єдина позиція дорослих. Мама, тато, бабусі й дідусі повинні діяти узгоджено, не суперечачи одна одній;
- рідко говорити «ні» і «не можна», і не змінювати свого рішення;
- не піддаватися на провокації в разі істерик, навіть якщо це відбувається на вулиці, або в магазині. Зберігати спокій, щоб не відбувалося. Дитина часто зазнає дорослих. Довго кричати він не буде. До крайніх форм справа доходить дуже рідко;
- не змушувати, а пропонувати і просити. Можна запропонувати вибір.
Наприклад: ти будеш на сніданок пластівці з молоком, або сирники? Якщо щось потрібно зробити - краще попросити допомоги.
Наприклад: допоможи мені укласти твої іграшки спати, вони так втомилися
- не порівнювати з іншими дітьми, оцінювати тільки його вчинки;
Наприклад: вчора ти так акуратно поставив свої туфлі!
- грати разом в рольові ігри. Через гру можна сформувати у дитини багато хороших якостей. У цьому віці у дітей рольові ігри так само реальні, як саме життя;
- не критикувати поведінку дитини при людях. Якщо він не хоче щось робити, краще залишити його в спокої. Якщо його зацікавить те, що відбувається, через деякий час він приєднається;
- заохочувати і вистачити за успіхи. Так у малюка підвищується самооцінка
- потрібно любити малюка, частіше говорити йому про це, більше з ним розмовляти, обговорювати щось, цікавитися його думкою.
Позитивні наслідки кризи 3 років
- розвивається мова
- дитина стає самостійним
- встановлюються довірчі відносини з членами сім'ї
- формується воля, гордість за досягнення
При дотриманні вищевикладених рекомендацій, батьки навіть не відчують ніякої кризи 3 років. Він гостро проявляється в тих випадках, коли дитину часто лають, пригнічують його ініціативу або надмірно опікують.
Часові межі цього періоду від 2,5 до 4 років. Його тривалість залежить від методів виховання і особливостей особистості малюка. Цей складний період треба пережити разом з ним: мудро і терпляче.
РОЛЬ УЛЮБЛЕНОЇ ІГРАШКИ В АДАПТАЦІЇ ДО ДОШКІЛЬНОЇ УСТАНОВИ
Аналіз літератури і спостереження за дітьми показують, що адаптація до дитячого садка — це складний процес, який супроводжується для дитини стресом та іншими негативними наслідками, тому саме в цей період улюблена іграшка може виступити як чинник, що полегшує процес адаптації.
Функції, які виконує іграшка в період
адаптації:
1. Іграшка виконує функції психологічного
захисту для дитини. У період образи на інших дітей або дорослих, коли дитині
особливо необхідно, щоб її хтось обійняв, поспівчував.
1. 2. Улюблена іграшка
виконує функції партнера зі спілкування. У перші дні перебування в дитячому
садку гра, спілкування з однолітками або дорослими відсутні через процес
адаптації, і м’яка іграшка, принесена з дому, є єдиною давньою знайомою.
Близькість такого друга полегшує малюкові переживання небезпеки або самоти, дає
відчуття своєї потрібності й самостійності.
2. 3. Іграшка виконує
функції посередника між дорослим і дитиною, допомагає встановити емоційно
позитивний контакт із дитиною. Дітям, у яких процес адаптації до ДНЗ носить
тривалий і хворобливий характер, особливо важко виступати ініціатором
спілкування, тому предметом спілкування вони вибирають улюблену іграшку.
3. 4. Улюблені іграшки
дітей допомагають їм знайти відчуття свого «Я» й усвідомити особисті
переживання. Діти, які важко адаптуються до ДНЗ, приписують їй свій емоційний
стан: «їй сумно», «Вона плаче», «Ведмедик чекає тата». Саме зі своїми зайцями,
ведмедиками і лисичками діти програють і переживають усе, що з ними
відбувається: сон, годування, гру, очікування батьків тощо.
4. 5. Діти раннього віку
часто наділяють улюблену іграшку своїми рисами і «віддають» їй свої
переживання.
Щоденна присутність улюбленої й давно
знайомої іграшки пом’якшує проходження процесу адаптації дитини раннього віку
до ДНЗ і дає малюку відчуття захищеності й безпеки.
Немає коментарів:
Дописати коментар