Батькам майбутніх першокласників

П'ять потенційНих проблем майбутнього

першокласника та як їх уникнути

Стрес
Шестирічкам буває складно всидіти за партою три — чотири уроки на день. Рухова активність скорочується в середньому вдвічі. Наслідок — перенапружується організм дитини та її нервова система. Відтак зростає стомлюваність, погіршується апетит, виникають проблеми зі сном тощо.

Для того щоб підготувати дитину до навчального навантаження:

  • спонукайте дотримуватися режиму дня;
  • забезпечуйте повноцінний нічний сон не менше 9—10 годин, а за бажанням дитини ще й денний;
  • стежте за тим, щоб дитина збалансовано харчувалася;
  • гуляйте на свіжому повітрі, організовуйте фізичну активність;
  • створіть психологічно безпечну атмосферу вдома
Труднощі в навчанні

Дитині буде складно адаптуватися до школи, якщо її психічні функції недостатньо розвинені. Зокрема, у шестирічок виникають труднощі в навчанні, якщо в них не сформовані навчальні вміння та відсутня мотивація.

Формуйте в дитини вольові якості та навчайте її долати труднощі. 

Щоб поліпшити навчальні навички:

  • розвивайте образне мислення, дрібну моторику, просторове бачення — пропонуйте дитині малювати, конструювати, ліпити тощо;
  • залучайте дитину до інтелектуальних ігор із правилами — нарди, шахи, шашки, монополія


 

Завищені вимоги

Інколи батьки висувають дитині завищені вимоги. Це трапляється, якщо вони звикли сприймати дитину як лідера в дитячому колективі. Також завищені вимоги можуть бути в батьків, які самі у школі були лідерами й очікують цього від своєї дитини. Як результат — вона може стати невпевненою в собі, виявляти високий рівень тривожності.

Дозвольте дитині бути собою, не порівнюйте її з іншими.

 Щоб поліпшити адаптацію дитини до шкільного життя:

  • концентруйте увагу навіть на незначних успіхах, не наголошуйте на невдачах;дозвольте дитині самостійно розв’язувати відповідні віку проблеми;
  • вірте в дитину, виявляйте емпатію та безумовну любов;
  • приймайте індивідуальність дитини

 

 

Емоційна незрілість

Емоційно незрілі шестирічки складно переживають обмеження рухової активності. А нові обов’язки, вимоги вчителя та школи вважають нудними. Зазвичай такі діти не витримують статичне навантаження протягом 30—40 хвилин за партою та порушують дисципліну, бо хочуть себе розважити.

Переконайтеся, що дитина готова до навчання у школі не лише фізично, а й психологічно. 

Щоб підготувати її до шкільного навантаження:

  • розширюйте зону відповідальності — дозволяйте дитині діяти самостійно; при цьому переконайте її у вашій підтримці й допомозі;
  • збільшуйте кількість хатніх обов’язків;
  • привчайте дитину ділити великі завдання на дрібніші

 

 

Новий колектив

Спілкування в новому колективі особливо складно дається тим дітям, у яких були обмежені контакти з однолітками. Іноді вони не знають, як привітатися, познайомитися, попросити про допомогу, подружитися чи поспілкуватися з однокласниками. Такі діти сором’язливі, замкнуті й нерішучі. Зазвичай вони не виявляють інтересу до колективних ігор і конфліктують з однокласниками.

Формуйте в дитини соціальні навички, зокрема:

  • створюйте ситуації, в яких дитина спілкуватиметься з однолітками — організовуйте її прогулянки з друзями, спільні походи тощо;
  • навчайте дитину ставити запитання, звертатися по допомогу до однолітків і дорослих тощо
За матеріалами сайту http://svitloforchuk.ck.ua/?p=2417

КРИЗА 7 РОКІВ ЯК ЧЕРГОВИЙ ЩАБЕЛЬ РОЗВИТКУ

Перехідний етап між дошкільним віком і першими підручниками грає дуже важливу роль в процесі розвитку дитини та її становлення як самостійної особистості. 

Психологи кажуть, що в перехідний період у школяра можуть з'явитися нові риси поведінки.  Першокласник може стати дратівливим, запальним або навпаки - замкнутися в собі.  Дитина починає порівнювати себе з іншими дітьми, занижуючи свій творчий хист.  Намагаючись піднятися в очах дорослих, наговорює на однокласників.

ЯК ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ КРИЗА 7 РОКІВ У ДИТИНИ?

Вікові кризи мають одну спільну рису - заперечення. 

СКІЛЬКИ ТРИВАЄ КРИЗА 7 РОКІВ?

Найчастіше це відбувається в перший рік відвідування школи. 

ДІЇ БАТЬКІВ ПІД ЧАС КРИЗИ

Головне завдання для тата і мами в період дитячої кризи - це підтримувати і залишатися спокійними.  З огляду на той факт, що першокласник у цьому віці копіює Вашу поведінка, то чим більше терпіння Ви будете проявляти щодо своєї дитини, тим спокійнішим буде і вона.  Зриватися і кричати на сина чи доньку в цей час означає свідомо ускладнювати сімейну рівновагу.

Чим більше захоплень - тим менше клопоту.  

Щоб процес переходу пройшов гладко і успішно, психологи рекомендують батькам не панікувати.  Керуйтеся знаменитою фразою: «Все минає, мине і це».  У результаті кривляння і блазнювання переростуть у вольові рішення, які дитина буде здатна ухвалювати самостійно, а не сліпо слідувати за зовнішніми обставинами.  Важливо, щоб в цей період особистість, що підростає,  змогла сформувати власне «Я», свій внутрішній світ, орієнтований на позитивне сприйняття зовнішнього середовища.



Вправи для розвитку пізнавальної сфери дитини

1.Вправа «Графічний диктант»

 

       


2. Вправа «Лабіринт».

3. Вправа «Четвертий зайвий».

ЯБЛУКО, СЛИВА, ОГІРОК, ГРУША.

МОЛОКО, СИР, СМЕТАНА, ХЛІБ.

4. Вправа «Назви одним словом»

 Шафа, стілець, стіл – це…

5. Вправа  «Назви слова …»

1.   Назви слова, що означають дерева (береза, сосна, дуб ... ).

2.   Назви слова, що стосуються спорту (футбол, хокей ...).

6. Вправа  «Протилежності».

ВЕСЕЛИЙ – СУМНИЙ

ШВИДКИЙ – ПОВІЛЬНИЙ

7. Пазли , мозаїка, ліплення, розфарбовування.

8. Гра «Хитрі запитання».

Дорослий пропонує дитині відповісти на запитання: «Яке слово довше «удав» чи «черв’ячок»?», «Яке слово коротше «кіт» чи «кит»?», «Василь гостював у селі тиждень і один день. Скільки днів був хлопчик в селі?» Ці запитання розвивають логічне мислення, а також слухову увагу, що неодмінно стане в нагоді майбутнім першокласникам.

9. Запропонуйте дитині уважно оглянути кімнату і знайти шість предметів:

- які містять геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник);

- які мають певне забарвлення (червоне, зелене тощо);

- які виготовлені з матеріалів (дерево, пластмаса, скло, метал).

10. Називайте дитині різні слова: стіл, ліжко, чашка, олівець, лікар, тигр, зошит, горобець, виделка та ін.. Вона повинна, за домовленістю, відреагувати на певні слова (наприклад, плеснути в долоні, присісти або встати), коли зустрінеться слово, що означає, наприклад, тварину.

11. Прочитайте дитині список із 10-12 не пов'язаних між собою слів: гора, голка, троянда, кішка, годинник, пальто, книга, вікно, пилка, правда, нога, ваза.. Дитина повинна їх запам'ятати і відразу ж після прочитання відтворити. Рекомендується повторювати цю вправу через один день, три дні, тиждень. Якщо кількість слів, які відтворила дитина, зростає, її пам'ять покращується.

12. Дайте дитині аркуш паперу, кольорові олівці й попросіть її намалювати в ряд 10 трикутників. Коли цю роботу буде завершено, дитину попереджують про необхідність бути уважною, тому що завдання дається тільки один раз: «Будь уважним, заштрихуй червоним олівцем третій, сьомий і дев'ятий трикутники». Якщо дитина запитує, що робити далі, слід відповісти, що нехай робить так, як зрозуміла. А вже потім пояснити, що треба було робити, якщо вона виконала завдання неправильно.

13. Ви показуєте дитині набір цифр, вона їх запам'ятовує, через 2-3 хвилини ви ці цифри закриваєте аркушем паперу, а вона повинна відтворити по пам'яті. Починати краще з трьох цифр, а далі поступово збільшувати кількість.

14. Вивчати вірші, скоромовки, загадки, переказувати казки та короткі розповіді.

 

Падав сніг на поріг,                                         Мені на долоню

Кіт зліпив собі пиріг.                                      Злетіли з хмаринки

Поки смажив, поки пік,                                 Дві білі сніжинки

А пиріг водою стік.                                        І ще дві сніжинки.

Кіт не знав, що на пиріг                               А разом виходить

Треба тісто, а не сніг.                                Якась дивина —

                                                                      А разом виходить

                                                                      Краплина одна!

 

Хтось постукав уночі.                                В лісі є зелена хата,

 Швидко я знайшла ключі,                         Там поснули ведмежата,

 Відчинила, і до хати                                  А найменший — вереда.

 Зайченя зайшло вухате.                            Сивій мамі набрида.

 Стало в кутику сумне,                               Каже: “Я не хочу спати,

 Каже: «Заночуй мене!                               Утечу вночі із хати,

 Бо надворі завірюха                                  Коли меду не даси,

 І мороз хапа за вуха!»                               Риби, сала, ковбаси”.

 Батьків я взяла кожух,                             “Люлі-люлі, треба спати, —

 Вкрила зайця з ніг до вух                         Над синком шепоче мати, —

 І гадала, що гульвісу                                 Як заснеш — тобі усе

 Вранці одведу до лісу.                              Сон в корзині принесе”.

 Встала рано, та дарма —

 Зайченяти вже нема.

 Чи запізно я збудилась,

 Чи зайча мені приснилос ь

15. Малювання по крапках

 


 

Немає коментарів:

Дописати коментар